8-weekse cursus Zwangerschapsyoga

De zwangerschap en de bevalling is een bijzondere tijd. Behalve fysiek is er ook sprake van mentale en emotionele veranderingen. Zwangerschapsyoga ondersteunt bij de veranderingen die je ondergaat en helpt je voort te bereiden op je bevalling en het moederschap. Dit zodat tijdens de zwangerschap je zo fijn en ontspannen mogelijk voelt alsmede krachtig en vol vertrouwen.

Tijdens de cursus werken we door verschillende oefeningen en technieken onder andere aan het volgende:

✔️ Kracht opbouw in de dieper liggende structuur van het lichaam, waardoor de houding verbetert en je zwangere lichaam zo min mogelijk (onnodig) wordt belast

✔️Bekkeninstabiliteit voorkomen, en houdingen aan te passen om verergering tegen te gaan

✔️Bekkenbodem en de banden rond de buik versterken

✔️Ademhalingstechnieken die je tijdens je zwangerschap, alsook tijdens de bevalling kunnen helpen

✔️Focussen op ontspanning en rust voor jezelf en je kindje

✔️Aandacht voor natuurlijke pijn bestrijding.

Voor wie is zwangerschapsyoga
De eerste periode vormt zich vaak rond de zwangerschapsmisselijkheid en daarbij een gebrek aan energie, mede daarom adviseren wij om vanaf de 14e week beginnen, en niet eerder. Verder kan je tijdens je hele zwangerschap de sessies volgen, ook als je al eerder zwanger bent geweest is zwangerschapsyoga aan te raden. Tevens kan zwangerschapsyoga uitkomst bieden na de bevalling voor een rustig en langzaam herstel.

De sessies worden wekelijks aangeboden in een 8 weekse cursus. Een van de acht lessen is met partner.

De zwangerschapsyoga wordt gegeven door Alana de Bois. Als ervaren yoga- en meditatiedocente heeft zij onder andere de Birthlight training voor prenatale yoga gevolgd en is zelf moeder van een dochter en zoon.

Teacher: Alana de Bois
Tijd Zaterdag 10.00 – 11.30 uur
Data 31 oktober, 7, 14, 21, 28 november, 5, 12, 19 december
Deelnemers Minimaal 5
Duur 1,5 uur per les






Totaal